Producties van SUUS

2024

• Eigen Wijs & Eigen werk, 30 jaar samenwerking tussen Erik en Janpieter samengevat in een programma vol eigen werk (Joseph, Wresinski Cultuur Stichting)

2023

• Mens, durf! , muzikale voorstelling rond het levenslied van het begin van de 20ste eeuw (Beeldenpark Landgoed Anningahof, Zwolle)

2019

• Winterreis, theatrale invulling van de gedichten van Wilhelm Müller (Joseph Wresinski Cultuur Stichting)
  • Jazzfuneral, straatact tijdens festival "New Orleans in Hattem" (Houtwerk Hattem)
  • De Verbeelding, Multidisciplinaire theatervoorstelling (Beeldenpark Landgoed Anningahof, Zwolle)

2018

• Enoch Arden, een melodrama, reprise van de voorstelling met muziek van Richard Strauss op tekst van Alfred Lord Tennyson (De Stadkamer Zwolle)
  • Vospominanye, Muziektheatervoorstelling met muziek en brieven van Tsjaikovski, geproduceerd door Suus (De Stadkamer, Zwolle)

2017

• Tonadillas y Tapas, zinderend nazomeren met gitaarmuziek van Muzinder en spaanse hapjes, geproduceerd door Suus (Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek)

• Jazzfuneral, straatact tijdens festival "New Orleans in Hattem" (Markt, Hattem)

2016

• De barones en de dominee, theatervoorstelling naar het gelijknamige boek van Wim Coster (Tijdelijk Suus-theater, Ceintuurbaan 15 in Zwolle)

2015

• De droom van meneer Haas (poppenvoorstelling) en "out in the open" (zang, toetsen en gitaar) van Annelotte Cotser (Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek)
  • Volle kracht vooruit, muzikale voorstelling aan de hand van de thema’s: leven, samenleven, liefde, religie, oorlog, hierna(maals) (Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek)

2013

• 61/71 jaar twijfelaar, een collage van gedichten, chansons en prozateksten (Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek)

2012

• Gruwelen van Grimm, voorstelling geïnspireerd op de 200 sprookjes van de gebroeders Grimm i.h.k.v. het Grimmjaar (november/december, Voormalig gemeentehuis, Zwolle)

2011

• De twaalf gezworenen, bewerking van 12 Angry Man van Reginald Rose (november/december, Rechtbank Zwolle)
  • "Midden op de weg lag een steen", hommage aan de Braziliaanse dichter Andrade (maart, Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek)
  • "Enoch Arden", muzikaal melodrama van Richard Strauss op tekst van Alfred Lord Tennyson (januari/februari, Verhalenboot)

2010

• "Vrolijk lied van een oude man", muzikaal-theatraal programma met Erik Raayman (juni in Atelier Stromen)
  • "Rituelen in de zorg", theatrale bijdrage aan het symposium van het Humanistisch Verbond en de Isala Klinieken (4 februari)

2008

• Productietechnische ondersteuning van het project "Dralen" van het Zwols Dichterscollectief (14 juni in de Grote Kerk)

2007

• "Bloedband Hardop", een muzikaal-theatrale productie i.s.m. het Zonderling Ensemble, in het kader van een tentoonstelling van het werk van Corry Haverkort in het Stedelijk Museum. (december 2007 - januari 2008)
  • "Midzomernachtdroom" en "De Huisbewaarder"* , fragmenten gespeeld tijdens de Cultuurroute "Gast in Zutphen" (juni 2007)

2006

• "Midzomernachtdroom", theaterproductie in het kader van de openingsactiviteiten van Theater De Spiegel
  • Organisatie van "Route 038", locatietheater als onderdeel van de landelijke Theater 4-daagse (begin oktober)

2005

• "Er zit een man op de rand van zijn bed", project rondom en in het beeldende werk van Jaap Kater (oktober, Coöperatieve Zuivelfabriek, 's-Heerenbroek)
  • "De Huisbewaarder" van Harold Pinter (september, Villa IJsselstein, Hattem)
  • "Les Nuits d'été", muziek en poëzie, i.s.m. het Midas Ensemble (8 juli, Villa IJsselstein, Hattem)

2004

• "Honderd Jaar Bloomsday", (schouwburg Odeon), een collage van teksten en biografische gegevens van James Joyce (16 juni 2004)

2003

•  "Macbeth" van William Shakespeare (Electriciteitscentrale Harculo, Zwolle) i.s.m. Akwarto (kostuums en vormgeving) en Jan Wolfkamp (muziek)
  • "Hoeveel raam heb je nodig om naar buiten te kunnen kijken" (Coöperatieve Zuivelfabriek, 's Heerenbroek), landschapsproject in het kader van een "fietstocht met streektaal-kunst-cultuur"

• Words and Music", i.s.m. het Newman Ensemble (Stedelijk Museum, Zwolle)
  • "Suiker" van Hugo Claus, i.s.m. Theater Transparant (Coöperatieve Zuivelfabriek te 's Heerenbroek)
  • "Kloarwater", i.s.m. de ROVA (Waterschap Groot Salland te Zwolle)

• "Werk an de diek", i.s.m. Yosemite en Rhythm and Music (Wapenveld)
  • "Vissen", naar een idee van Henk Sparreboom (Dwarsgracht en Zwartsluis)

1999-2002

• "Words and Music" van Samuel Beckett (1999:museum De Stadshof, Zwolle / 2000: Elcker Theater, Bussum / 2001:Manegezaal, Zwolle / 2002)

1997

• "Poezie is een daad", poëzie-project rondom het werk van Remco Campert (Potgietersingel, Zwolle)

1996

• "Want sterk als de dood is de liefde", CD met composities van Hans Dillo (presentatie in de Broerenkerk, Zwolle)
  • "Het innerlijk behang", poëzie-project rondom het werk van Hans Lodeizen (Park Eekhout en Potgietersingel, Zwolle)

1993

• "Antigone" van Jean Anouilh (Broerenkerk, Zwolle), i.s.m. het vormgeverscollectief Akwarto

1992

• "Het huis van Bernarda Alba" van Federico Garcia Lorca, i.s.m. Theater Transparant (Schouwburg Odeon, Zwolle / Meander College, Zwolle / Elckertheater, Bussum)

1991

• "SUUS" van Herbert Achternbusch (Park de Weezenlanden, Zwolle), i.s.m. 5 beeldend kunstenaars en 2 musici